KLiK 2

Tuesday, November 17, 2009

AYAM BBQ n NaSI AYAM BUJANG,,,,

SELASA 17/11/2009

sesungutku datg mnyerang wuaaaaaaaaaaa (klu tak paham tuh buat2 paham gak yer,fenomena bulanan org fofuan,hehehhe)...jdi dah sah2 aku tak g kijer,tak larat laa sakit sgt perut,hanya yg alami je tau,klu dapt tido skajap lepas tuh bangun tido okeila cikit,tpi jenuh gakla nak bagi tido pagi tadi,trgolek2 kiri kanan,sebaik dapt tido gak,tuh pun selepas letak botoi air panas kat perut nih ha..huhu...
bila dah bangun fenomena lain pulak terjadi,perutnya bernyanyi2 n berjoget mintak diisi ,warghhhhh tidakkkkkk...... kata nk diet apa suda jadi nih..adus20x..nak taknak walaupun ader rasa sengal2 semut lagi,aku turun la bawh kedai nih jenguk2 apa yg bleh di beli...dalm kepala aku pikir baguih nyer klu ader ayam yg dh siap dipotong,bleh buat ayam bbq macm resepi abg kenny tuh har(tingin lor dah lama tk mkn kenny rogers,huhuhu),n alhamdulillah ader,syioknyer tak terkata..beli la dalm seketoi bahgian kaki ngn dada dia sikit...nyum2 tak sabar nak masak nih,bersemangat aku time nak makn,ahakssssss...
dah basuh bersih2 semua,tibalah ke acara merebus ayam,gune rice cooker ajer maklumlah org bujang ne ader periuk beso2 tuh,okla kan dari takder,hehe...biar smpai mggelegak buh rempah Jenama HILAL sikit dalm air rebusan tuh pastu baru buh ayam,mmg simple takder tumis2 pun,ahahhahhaha...agak2 dah masak,lumurkan la sekjap ngn rmpah BBQ (beli kat pasar tani pesint 2 tuh)letak sos cili cikit,letak serbuk oregano sikit,huehuheuehue..klu ader madu msti sgt best tapi dah takder gunakan jela apa yg ader...n perap2 cmnilah ghupenyer sblum di sumbat dalam ketuhar....

takder bahan tumbuk pun,simple sgt!!!!...


yeah2x..dah jadi ayam bakar bbq nih...ahaksss....


ader ghupe mcm nasi ayam tak??/ahaks....aku gune air rebusan ayam buat nasi nih,tpi takder bahan tumisan apepun,hahaha takder bahan2 lor susah weh,buat makn sensorang okeila......^-^

alhamdulillah rase bleh tahan la bagi org yg bukan hightaste sgt macm aku nih,asal boleh makan aku on jer,hehehehe...lega lepas kempunan aku ngn abg kenny,uhuk2x...wuhuhuhhuhu..jumpa lagi tata.....nyum2x...

5 comments:

mai said...

fewiitttttt...cantiknya nasik ayam BBQ ang:D....ang bkk restoran boleh bangkrap restoren ayam kenny rogers dgn restoran rasamas tu,ahak!terror jgk ang macak no:P..hihihi

cari duit said...

huhuuhu...tgk baju la eh,ahaks perasan sudah:D...har dptla melepaskan keinginan ngn kempunan aku kat abg kenny tuh,huhuhu sob2x...:( cian kan kat aku,maklumla onkos takdok nak beli makanan mahai tuh..sob2x...

Anonymous said...

hye

Anonymous said...

fuiyooo, sedapnya tgk >.< sedap sedap sedap...

cari duit said...

heyoooooo...:)